http://www.euro-toques.nl

Guess who’s back! De Koningin onder de groentes, het witte goud; de asperge is er weer.

 

www.aspergecentrum.nl

 

Donderdag 4 april is tijdens asperge pers-event de nieuwe campagne voor de asperge onthuld, de eerste TV campagne ooit voor de asperge is dezelfde avond live gaan .
Hiermee is het startsein gegeven van het seizoen voor de witte asperge.
De commercial van het Nederlands Asperge centrum is gericht op een nieuwe doelgroep: een video onder begeleiding van herkenbare muziek met de jaren 90 als inspiratie moet de groente hip maken onder een jongere doelgroep boven de rivieren.

Een aantal aspergetelers hebben de krachten gebundeld om ‘de koningin van de groente’ onder de aandacht te brengen. Want asperges zijn ‘het witte goud’ en bovendien limited edition (alleen in de lente verkrijgbaar)! Omervoor te zorgen dat de (aspirant)gebruiker de asperge bovenaan de boodschappenlijst zet, is een concept tot standgekomen met de boodschap: ‘Ze zijn er weer, voor iedereen’, waarbij het imago van de asperge als gemakkelijk,gezond, simpel, snel, niet-traditioneel en jong, nieuw leven wordt ingeblazen.

De tegenstelling van de asperge als een wat ouderwetse, traditionele groente die in een hippe muziek video onder de aandacht wordt gebracht, is een opvallende combinatie met stopping power. In de commercial komt het goud subtiel terug, almede de belangrijke momenten van de asperge als het makkelijk schillen en piepen. Deze worden op een sexy manier getoond om het imago te versterken. Deze commercial is een ode, een manifest waarin de asperge op een muzikale en emotionele wijze de doelgroep gaat verleiden.

Het een wijze van communiceren waarmee het Nederlands Asperge centrum laat zien durf te hebben om weg te blijven van bestaande conventies in de aspergewereld. Dus geen traditionele aspergegerecht met ham, eitje en een botersaus maar inspiratie door een stoere biker asperges te zien klaarmaken op een barbecue.
Er loopt een effectmeting mee met de campagne (0-meting en 1-meting) dus na afloop kunnen we uitstekend evalueren waar we staan in realisatie van onze doelstellingen.

Er is een unieke campagne neergezet in een uniek samenwerkingsverband waar alle meewerkende partijen enorm trots op zijn: Stichting Agrarisch Limburg, Zon, Greenery, Teboza, Initiatve en Branddeli!

Eric Prinsen, namens Nederlands Aspergecentrum:

Anne-Marleen Cornelissen, Creative Strategist van BrandDeli: “Muziek zorgt voor een grotere emotionelebetrokkenheid bij de doelgroep en resulteert in een betere reclameherinnering en herkenbaarheid. Wij hebben gekozen voor een out-of-the-box muziekconcept gebaseerd op een nummer van Eminem uit de jaren ’90 om een positieve herinnering bij de doelgroep op te wekken.”

Anita Hoebe, Client Director Initiative: “We kregen een mooie middelenvrije briefing van het Nederlands Asperge centrum voor een asperge promotiecampagne met ambitieuze doelstellingen: Significante verjonging van gebruikersgroep met een focus op de Randstad, frequentie stijging en versterking van imago. We wilden een campagne me power en een snelle bereiksopbouw gezien een relatief kortlopend seizoen, wat leidde tot keuze voor TV. Met het relatief kleine budget hebben we door de gezochte samenwerking met Branddeli voor creatie én media inkoop een impactvolle en onderscheidende campagne neer kunnen zetten.”